Loading...

Primul hectar impadurit sustinut de eco bursa EcoTrans

Proiectul ECO bursa EcoTrans este primul proiect auto-finantabil de pe piaţa voluntară de carbon din Europa.
Aceasta se adresează companiilor din domeniul transporturilor si le pune acestoa la dispozitie o solutie software prin care pot cauta marfuri din intreaga Europa, iar prin achizitionarea de credite ofera acestora posibilitatea de a compensa emisile de CO2 produse în urma activităţilor de transport desfăşurate.
Acest proiect nu contribuie numai la reducerea cantităţii de CO2 din atmosferă ci şi la creşterea suprafeţei împădurite a României , sprijinind în acelaşi timp dezvoltarea unor noi proiecte.

Au fost realizate primele impaduriri in judetul Gorj:

1

Idealuri

Prin bursa EcoTrans, ne-am propus sa venim in ajutorul mediului de afaceri din domeniul transporturilor, al transportatorilor si al expeditorilor, iar in acelasi timp sa ne implicam in protejarea mediul inconjurator.

2

Informare

Un raport al Federatia Europeana Transport si Mediu /T&E/ releva faptul ca autoutilitarele sunt responsabile pentru un sfert din emisiile de CO2 din transport desi acestea reprezinta numai 3% din totalul vehiculelor care sunt în trafic.

3

Implicare

Aici la Ecotrans, nu doar citim diferite rapoarte, ci si actionam, de aceea platforma pentru bursa EcoTrans, in parteneriat cu mai multe ONG-uri pentru mediul inconjurator, au pus bazele unui proiect prin care o parte din contributiile transportatorilor si expeditorilor pentru serviciul de bursa sunt alocate proiectelor de mediu care se ocupa cu diminuarea impactului emisiilor de dioxid de carbon (CO2).

4

Statistici

Raport al Comisiei Europene: Emisiile vehiculelor grele reprezinta aproximativ un sfert din emisiile generate de transportul rutier si 5% din totalul emisiilor de gaze cu efect de sera din UE. Evaluarea impactului care sta la baza strategiei privind vehiculele grele arata ca emisiile de CO2 generate de transportul vehiculelor grele a crescut cu aproximativ 36% între 1990 si 2010.

5

Viziune

Estimarile bazate pe scenariul men?inerii politicilor actuale sugereaza ca, în perioada 2030­-2050, emisiile totale generate de vehiculele grele din UE vor ramâne aproape de nivelurile actuale, fiind, prin urmare, cu aproximativ 35% mai ridicate decât în 1990. Acest lucru este în mod clar incompatibil cu obiectivul de reducere, pâna în 2050, a emisiilor de gaze cu efect de sera generate de transporturi cu aproximativ 60% fata de nivelurile din 1990, astfel cum se prevede în Cartea alba a Comisiei din 2011 privind transporturile si în Foaia de parcurs pentru trecerea la o economie competitiva cu emisii scazute de dioxid de carbon pâna în 2050.